شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

تراز ارقام آرین

تهران خیابان نلسون ماندلا(جردن )ابتدای خیابان دستگردی پلاک ۲۶۵ برج پم

۸۸۱۹۶۰۹۰ و ۸۸۱۹۶۰۸۰
مشاوره و دفاع مالیاتی بر اساس قوانین امور مالیاتی
ارائه‌دهنده گزارشات حسابرسی و حسابداری
مشاوره در ساعات غیراداری
۰۹۱۲۲۴۴۵۶۱۷
تماس بگیرید
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

آخرین اخبار

مشاوره آنلاین

در دورانی که با پیشرفت تکنولوژی و عواملی چون دوری راه و ترافیک ملاقات های حضوری کاهش یافته است. مدیران، صاحبان سرمایه و افراد متقاضی دریافت خدمات حسابداری که پیش از نیز با کمبود وقت و فشردگی امور روزمره خود درگیر بودند با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند .

با عنایت به این توضیحات ما در مجموعه «تراز ارقام آرین» بر آن شدیم تا با فراهم کردن زمینه برقراری این ارتباط به صورت برخط، فاصله مذکور را کم کرده و از راه دور به عرضه خدمات شرکت حسابداری خود بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر “ادامه” دهید!

چرا تراز ارقام آرین ؟

سرعت بالا در انجام کار

درحسابداری - به ویژه حوزه امور مالیاتی - انجام کار در زمـــان تعیین شده از اهـــمیت بالایی برخـــوردار اســت، بـطوریکه عبور از مــوعد مقرر با جریمه‌های مالی و تبعاتی ســنگین هـــمراه خواهد بـــود . با عــنایت به این نــتیجه نــامطلـــوب، یکی از ســـیاســت‌های «تـراز ارقـام آریـن» رســیدگی به پــرونده‌های واصله در اسرع وقت می‌باشد!

بهره‌مندی از کادر متخصص

شاید بتوان تجربه، مهارت، دانش به روز و ارتباطات قوی را چــهار معیــار اصلــی برای شــناسایی یــک متخصص در حـوزه‌های گوناگون دانست! با عنایت به ایــن نکـته، وجود فـاکتورهای فوق در یـک حسابدار از جمله ملاک‌هایی بوده اسـت که «تراز ارقام آرین» به آن توجه ویژه‌ای داشته و هـسته مرکزی خود را با تـوجه به آن گزینش کرده است .

ارائه خدمات از راه دور

یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در سال‌های اخیر، باور به انـجام امور مـهم از راه دور بـوده است. این دسـتاورد که تا حدی مـرهون گسترش اینترنت، بهـبود زیرساخت‌ها و هـمراهی ادارات دولتی با این جریان بوده است، سـبب گـردیـده تا بـسیاری از امـور حـسابداری به مکان خـاصی وابـسته نبوده و بتوان از راه دور نیز آن‌ها را پیش برد .

خدمات ما

دفاع مالیاتی

اداره مالیات با توجه به سوابق، مستندات، گزارشات دریافتی و مشاهدات خود مبلغی را به عنوان مالیات یکساله یک مؤدی تعیین می‌کند . در همین رابطه چنانچه مدارک مذکور دارای نواقصی بوده و یا مؤدی قادر به تشریح دقیق شرایط کسب و کارش نباشد، طبیعیست که ملزم به پرداخت بهایی بیشتر از مبلغ درست و منصفانه مالیاتش می‌شود .

اینجاست که «تراز کمپانی» وارد عمل شده و با گردآوری مدارک، ارائه دفاعیه‌‌های فنی و پیگیری به کاهش‌چشمگیر مالیات کمک می‌کند.

مشاوره مالی

زمانی که بیمار می‌شویم به یک پزشک مراجعه کرده و برای تعمیر خودرویمان نزد یک مکانیک می‌رویم! پرواضح است که در هنگام بروز چنین مشکلاتی، مراجعه به فردی اشتباه نه تنها موجب از بین رفتن دردسرهای مذکور نمی‌شود، بلکه ممکن است به وخیم‌تر شدن شرایط نیز بیانجامد.

با توجه به این توضیحات لازم است تا در مواقعی هم که قدم در راهی با ریسک‌های مالی گذاشته یا در پی کسب سودی بیشتر هستیم با متخصصین این حوزه مشورت کنیم! 

گزارش حسابرسی

گاهی در صورت‌های مالی یک مجموعه امکان بروز اشتباه یا وجود تقلب وجود دارد.

از آنجایی که سپردن بررسی مجدد این اسناد به همان حسابداران همیشگی موجب تکرار اشتباه یا سوء استفاده می‌شود، به حسابدار بی‌طرف و خبره‌ای نیاز داریم تا صــــورت‌های مذکور را بازبینی کرده و مشــــاهدات خود را در قالب یــــکی از گزارش‌های حــــسابرسی مشروط، مردود، مستقل یا مقبول به مدیران ارشد سازمان یا مرجعی که خواهان این مدارک است ارائه دهد. 

تراکنش‌های مشکوک بانکی

بسیاری از تراکنش‌های بانکی با وجود مبالغ قابل توجهی که دارند در اظهارنامه‌های مالیاتی ذکر نمی‌شوند، به همین دلیل اداره مربوطه نیز با حساسیت زیادی آن‌ها را پیگیری کرده و در پی اخذ مالیات آن می‌رود .

در چنین شرایطی وظیفه یک تیم حسابداری کارآزموده در وهله اول دفاع، ارائه مدارکی دال بر رسمی بودن تراکنش‌های مذکور و مبرا کردن آن از اخذ مالیات بوده و در ثانی چنانچه جریمه‌ای به آن تعلق گیرد، تعدیل و از بین بردن این جرائم می‌باشد  .

اظهارنامه مالیاتی

مالیات شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از دو روش کلی محاسبه می‌شود:

  • تسلیم اظهارنامه توسط مؤدی
  • علی الرأس شدن توسط ممیز

در روش اول که در صورت سپردن امور به دستان «تراز ارقام آرین» توسط ما انجام می‌پذیرد، کارنامه مالی کارفرمایان ( اعم از مجموع درآمدها و هزینه‌ها و همچنین  ریز گزارش آن‌ها ) تنظیم شده، به اداره مربوطه عرضه می‌شود و در صورت نداشتن مطالبی غیرواقع، مالیات از روی آن محاسبه می‌شود .

حذف جرائم

جریمه‌های مالیاتی ماحصل عدم پرداخت مبالغ تعیین شده برای مؤدی از سوی اداره مالیات می‌باشد؛ حال اینکه بند و تبصره‌های فراوانی وجود دارد که در صورت پرداخت و صفر شدن این بدهی، جریمه‌های مورد نظر نیز از بین می‌روند. بدیهیست که این مؤدی در صورت تمایل یا توانایی پرداخت وجه مورد نظر این کار را پیش‌تر انجام می‌داد، فلذا نقش یک کارگروه تخصصی مانند «تراز ارقام آرین» جمع‌آوری مدارک، دفاع و پیگیری مستمر پرونده به منظور به حداقل رساند یا حذف این جرائم می‌باشد .

تحریر دفاتر

شاید بتوان دفترنویسی را یکی از اولین مهارت‌هایی دانست که یک حسابدار می‌آموزد. در این فن پرکاربرد، همه رویدادهای مالی یک مجموعه پس از ثبت در اسناد حسابداریشان به این دفترها وارد شده و به شرح تبادلاتی که در یک روز صورت گرفته است می‌پردازد.

اگرچه نگارش دفاتر روزنامه و کل در ظاهر امر دشواری نیست، اما قوانین سختگیرانه اداره مالیات در نحوه پر کردن آن سبب شده است تا مؤدیان مختلف ریسک انجام آن را نپذیرفته و کار را به حسابداران با تجربه بسپارند.

گزارش‌های فصلی

مطابق بند ۱۶۹ قانون‌های مالیاتی کشور، همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بند «الف» و «ب» ماده ۹۵ ملزم به ارائه گزارشی از عملکرد ۹۰ روزه خود در هر فصل می‌باشند که در آن همه هزینه‌ و درآمدهای کسب و کار مورد نظر ذکر شده است .

از آنجایی که این گزارشات در پایان هر سال با اظهارنامه مؤدی مقایسه می‌شود، وجود مغایرت در آن‌ها می‌تواند بمثابه فریب اداره مالیات بوده و پیامدهای بدی را در پی داشته باشد، لذا تدوین درست آن بسیار مهم است !

سوالات پر تکرار

پس از بررسی فنی حجم اسناد، ماهیت کار، سابقه فعالیت و سایر موارد مشخص می‌گردد.

هزینه‌ها بر اساس توافق صورت گرفته با کارفرما در چند مرحله دریافت می‌شود.

با توجه به نیاز و درخواست کارفرما امکان آن وجود دارد.

بخشنامه‌ها

حسابداری به عنوان علمی با اصول مشخص و تغییر‌ناپذیر، سالهاست که به همین ترتیب در جریان بوده و با صرف نظر از تکامل ابزار آن تا سال‌های زیادی نیز به همین ترتیب مورد استفاده قرار خواهد گرفت!

این در حالیست که به دلایل زیادی از جمله تغییر دولت‌ها و سیاست‌های اقتصادی آن‌ها، تلاش برای از بین بردن یک مشکل دیرینه یا سهولت در پرداخت مالیات و حتی وقوع رویدادهایی پیش‌بینی نشده از جمله شیوع کرونا، قوانین مالیاتی یک کشور ساختار همیشه ثابتی نداشته و دچار تغییراتی می‌شود .

با عنایت به اینکه این تغییرات در قالب بخشنامه‌هایی رسمی از سوی اداره مالیات ارائه شده و تأثیر مستقیمی بر روند فعالیت‌های ما دارند، بر آن شدیم تا در این بخش دست به بازنشر آخرین اخبار، اطلاعات و بخشنامه‌های رسمی در حوزه مورد نظر بزنیم.

برای مشاهده بخشنامه‌های مهم و رسمی”ادامه” دهید!

09034915617 whatsapp 02188196080 phone