شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

شرکت حسابداری

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

چه کسانی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند ؟

در کشور ما قانون مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه سال ۸۷ اجرا شد بطوری که کسانی که مشمول شده اند و در هر مرحله فراخوان قرار گرفته اند ابتدا می بایست اقدام به پیش ثبت نام نمایند و پس از انجام مراحل ثبت نام اقدام به ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود نمایند . مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده ۱۵ روز پس از پایان هر فصل می باشد.

در زیر گروه های مشمول که تاکنون جزء فراخوان ها قرار گرفتند و ملزم به رعایت قانون می باشند بشرح زیر می باشد :

گروه اول : را کلیه صادر کننده ها و وارد کننده ها و نیز کلیه فعالین اقتصادی که مجموع فروش آنها در سال ۸۷ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال یا بیشتر بوده را تشکیل می دادند.

گروه دوم : مالیات بر ارزش افزوده :که از ابتدای مهر ماه ۸۸ مشمول شده اند را کلیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی دارای مجوز،  موسسات خدمات حسابرسی و حسسابداری ، هتل و متل سه ستاره و بالاتر و …. قرار گرفتند.

گروه سوم : که از اول فروردین ماه سال ۸۹ می بایست تکالیف قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا نمایند کسانی بودند که در گروه اول و دوم قرار نگرفته و مجموع فروش کالاهای معاف و غیر معاف سال ۸۷ یا ۸۸ آنها بالغ بر سه میلیارد ریال یا بیشتر بوده است .

گروه چهارم : نیز که می بایست از مهر ماه سال ۸۹ اقدام به ارسال اظهارنامه خود می کردند می توان به فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر ، فروشندگاه آهن آلات و سایر فلزات ، هتل و متل یک و دو ستاره ، نماشگاههای اتومبیل ، مشاورین املاک و … اشاره کرد.

گروه پنجم : نیز که از اول مهر ماه سال ۹۰ می بایست تکالیف قانونی خود را انجام دهند شامل کلیه اشخاص حقوقی که تاکنون مشمول گروه های قبل قرار نگرفته و میزان فروش آنها قبل از سال ۹۰ یا بعد از آن یک میلیارد ریال یا بیشتر باشد بطوری که زمانی که در هر سال به فروش یک میلیارد ریال یا بیشتر برسند  از دوره بعد مشمول اجرا خواهند شد .

گروه ششم : شامل کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و صرف نظر از میزان فروش که در زمینه چلو کبابی ؛ سفره خانه های سنتی ، اغذیه فروشیهای زنجیره ای بدون در نظر گرفتن متراژ و مالکیت و … که می بایست از ابتدای سال ۹۴ کلیه تکالیف قانونی خود را انجام دهند .

گروه هفتم : نیز کلیه اشخاص حقوقی فعال زمینه عرضه کالا یا خدمات یا هر دو بدون در نظر گرفتن میزان فروش و نوع فعالیت مشمول مرحله هفتم ارزش افزوده هستند که می بایست مواد این قانون را از تاریخ ۰۱/۰۷/۹۵ اجرا نمایند .

تاکنون فراخوان هفت گروه اعلام گردیده که می بایست اقدامات و تکالیف مندرج در قانون مالیاتی را بصورت کامل انجام دهند در صورتی ابهام و طرح سوال در خصوص مشمولیت یا عدم مشمولیت و اجرای صحیح و سریع تکالیف می توانید از یک شرکت خدمات مالی و مالیاتی با تجربه و کارامد راهنمایی بگیرید و علاوه بر اجرای کامل تکالیف از جرائم آن نیز جلوگیری نمایید .

 

حسابداری,خدمات حسابداری,شرکت حسابداری, مالیات بر ارزش افزوده,اظهارنامه ارزش افزوده

09034915617 whatsapp 02188196080 phone