شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

هزینه خدمات مالی

هزینه خدمات مالی

هزینه خدمات مالی : با وجود اینکه در سال های گذشته فعل خرید و فروش و مبادله عموماً برای کالا و محصولات فیزیکی به کار می رفته است ، اما با ورود موج نوی بازاریابی و تاثیرپذیری از الگوهای غربی ، همینک عرضه خدماتی که در آن کالایی بین طرفین یک قرارداد رد و بدل نشده نیز با نام فروش معرفی می شوند . در همین رابطه بهره مندی از خدمات مالی و به طور دقیقتر امور حسابداری و مالیاتی نیز هزینه هایی را در بر دارد که دستیابی به آن ها به یافتن بهترین فروشنده – یک شرکت حسابداری – بستگی دارد .

هزینه خدمات مالی

در هنگام خرید یک محصول فیزیکی خاص در بازار با قیمت های مختلفی روبرو می شویم که گاه تلورانس های قیمتی قابل توجهی نیز داشته و خریداری که محدودیت بودجه ای ندارد را سردرگم می کند . با صرف نظر از نمونه هایی که صرفاً به دلیل شهرت و آوازه خود گران قیمت بوده و شاید برتری محسوسی نسبت به نزدیکترین رقبای خود نداشته باشند ، عواملی همچون کیفیت محصول ، خدمات پس از فروش یا نوع گارانتی ، امکانات سخت افزاری ، طراحی زیبا و کاربر دوستی این کالاست که باعث تفاوت قیمت ها می شود .

با بازگشت به مبحث هزینه خدمات مالی نیز می توان گفت که اختلاف قیمت هایی که چند موسسه حسابداری در ازای انجام کاری مشخص ارائه می دهند نیز می تواند با پیروی از الگوی فوق انجام گرفته و به دلیل تفاوت در خروجی کار ، هزینه خدمات مالی گوناگون پدیدار شوند .

عدم امکان سنجش کیفیت نهایی

با وجود شباهت هایی که میان عرضه یک محصول و یک خدمت گفته شد ، عدم امکان سنجش کیفیت نهایی یک سرویس با عدد و رقم و وجود معیارهای قابل مقایسه است که سبب می شود تا تعرفه های شرکت حسابداری ، حسابرسی و دیگر زیر شاخه های مالی قابل سبک و سنگین کردن و اعتبارسنجی نباشند . با بیانی ساده تر ، زمانی که قصد خرید یک کالا را دارید ، حتی اگر این کالا دارای نمونه های تقلبی نیز بوده و یا در نسخه های متنوع با تغییراتی جزئی هم تولید شود ، باز هم می توان با ردیابی نشانه های اصلی ، مطالعه کاتالوگ ها ، تحلیل توضیح کارشناسان و تحقیق و تفحص هدفمند به مناسب ترین (عموماً ارزانترین) قیمت این پدیده رسید .

انجام امور مالی به ویژه در حوزه مالیات

این در حالیست که در انجام امور مالی به ویژه در حوزه مالیات ، از آنجایی که شرایط متغیر بسیاری در نتیجه نهایی موثر هستند ، نه می توان مبلغی به صورت پیش فرض برای آن در نظر گرفت و نه توانایی دو مجموعه حسابداری در حل و فصل پرونده های پیش رویشان یکیست ؛ به همین دلیل است که در برخی زیر شاخه های حسابداری و امور مربوط به این قشر ریز بین و نکته سنج که نتیجه قطعی آن از پیش مشخص نیست – مثلاً کدینگ محصولات یا آموزش نیروی انسانی یک مجموعه از خدماتی نیست که نتوان فرجام کارشان را پیش بینی کرد  – این شرایط متغیرهای گوناگون پرونده است که به تعیین هزینه خدمات مالی می انجامد .

لازم به ذکر است که این پرداختی ها گاهی به صورت درصدی بیان می شوند که با کم و زیادتر شدن صورت های مالی یا میزان مالیات نهایی ، نه حقی از کارفرما ضایع شود ، نه زحمات بیشتر حسابدار بی نتیجه بماند و از آن گذشته انگیزه ای برای تلاش بیشتر هم به این افراد القاء گردد .

اهمیت انجام خدمات مالی

انجام خدمات مالی با وجود اهمیت فراوان در همه زیرشاخه های خود و لزوم انجام صحیح از دو جهت بیشتر مورد توجه می گیرد . اول اینکه به دلیل تسلیم اطلاعات مالی به سازمان های بالا دستی ( اداره مالیات) ، گردآوری و انجام آن ها بسیار حساس و مسئولیت زا بوده و دقت و تعهد بیشتر یک حسابدار یا مجموعه ای که کار خود را به آن ها سپرده ایم به کاهش چالش های احتمالی و پرداخت های غیر منصفانه می انجامد و دوم ، مجموعه داده هایی که این افراد به هیئت مدیره و کارگروه تصمیم گیری ارائه می دهند افق های جدید روشنی که می تواند به فرصت های استثنایی بیانجامد یا از تهدیدات خطرناک جلوگیری کند را نمایان می سازد .

در نتیجه اینکه سپردن این امور به افرادی که در این راه عمری سپری کرده و به همه پیچ و خم های این مسیر صعب العبور آشنا هستند سبب می شود تا در نهایت بخشی از دارایی های مادی شما حفظ شده و مخارجتان نیز در برابر پولی که برای دریافت خدماتی مالی بهتر خرج کرده اید کمتر باشد .

09034915617 whatsapp 02188196080 phone