شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

تمدید یک ماهه تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی شرکت‌های حقوقی

تمدید یک ماهه تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی شرکت‌های حقوقی : شیوع ویروس کرونا و لزوم خانه نشینی همه اقشار جامعه به منظور فروکش کردن پیک پنجم کرونا از یک سو و اختلال در کسب و کار بسیاری از هموطنانمان از سویی دیگر به عنوان مانعی برای قرنطینه ای سراسری سبب شده است تا در عین عدم پیشرفت مطلوب و محسوس بسیاری از امور – از جمله امور مالیاتی – همه روزه شاهد تلفات پرشمار این بیماری هم باشیم .
با عنایت به تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی چند روزه تهران به منظور عبور از این بحران، عده فراوانی نگران موعد سررسید مالیات و تسلیم اظهارنامه های خود بودند که معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر به تعویق افتادن این زمان را به مدت یک ماه برای شرکت های حقوقی داد .
در تکمیل توضیحات فوق ، در جلسه ای که مورخ ۲۶ تیرماه سال جاری در ستاد ملی کرونا برگزار شد ، با توجه به قرمز بودن شرایط کرونایی برخی شهرها و به تناسب آن شرکت های فعال در هریک از آن ها ، موعد تسلیم اظهار نامه مالیاتی یک ماه تمدید شد.
به گفته محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم برای مواد ۵۸، ۸۰، ۱۱۰، ۱۱۶ و ۱۲۶ که در سال گذشته و شرایطی مشابه دو ماه تمدید شده بود، امسال یک ماه تمدید گردیده و به نسبت آن نیز زمانی یک ماهه به مهلت‌ رسیدگی به سنوات قبل اضافه می شود.

09034915617 whatsapp 02188196080 phone