شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت

مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت

مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت

در مقالات قبلی خواندیم که وظیفه حسابرسان بررسی فعالیت های حسابداران و ارائه گزارشی تائیدی یا تکذیبی از عملکرد آن ها به بانک ، ارگان های دولتی و حتی سهام داران و اعضای هیئت مدیره در یک مجموعه می باشد . با توجه به این اصل ، مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت زمانی معنا می یابد که نظام حسابداری در یک شرکت مستقر شده و اساساً گزارشی برای تحلیل وجود داشته باشد .

تفاوتی ندارد که مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت توسط واحدی دائمی در این مجموعه که تحت نظر مستقیم مدیر عامل فعالیت کرده و تنها به هیئت مدیره گزارش می دهند انجام پذیرفته باشد و یا مجموعه ای حسابرسی خارج از شرکت مورد نظر توسط کارشناسان رسمی موسسات خدمات مالی ، در هر دو صورت مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت تحت اقداماتی خاص انجام می پذیرد که به معرفی آن ها می پردازیم .

مشاوره حسابرسی صورت های مالی ، مشاوره حسابرسی داخلی ، بررسی اجمالی صورت های مالی ، مشاوره حسابرسی مانند خدمات حسابداری مالیاتی ، حسابرسی عملیاتی و ارائه گزارش سرفصل های وظایف یک حسابرس در راستای مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت می باشد که هریک حاوی اقیانوسی از نکات و اطلاعات و همچنین مستلزم داشتن مهارت و تسلطی قابل توجه می باشد . با گذر از این توضیحات حسابرس با تشکیل پرونده های جاری و دائم یک شرکت بر اساس سیستم عطف بندی آن کار خود را آغاز می کند .

وی در مرحله بعدی با اخذ تراز آزمایشی شرکت ، تهیه کاربرگ های اصلی و فرعی هر حساب و سرفصل و ارسال تاییدیه های حسابرسی کار را پیش می برد . در ادامه کار رسیدگی به سرفصل نقدی ها ( نزد بانک ها ، صندوق و تنخواه گردان ، مطالبات و پیش پرداخت ها ) ، رسیدگی به حساب های دریافتنی تجاری و غیر تجاری (حساب بدهکاران و یا جمع بندی اقلام راکد) ، رسیدگی به دارایی های نامشهود و حقوق امتیاز و بهره برداری ، مطالعه انواع سرمایه گذاری ها ، مالیات ، تسهیلات مالی ، فروش و درآمدها به مراحل انجام حسابرسی در یک شرکت ختم می شوند .

09034915617 whatsapp 02188196080 phone