شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

حداقل حقوق سال ۹۷

حداقل حقوق سال ۹۷

حداقل حقوق سال ۹۷ 

میزان حقوق کارمندان بخش دولتی هر ساله توسط دولت تایید و اعمال می شود که این رقم افزایش برای دولتی ها در سال نود و هفت ۱۰ %  نسبت به سال ۹۶ می باشد .

در بخش خصوصی که هر ساله توسط کارگروه متشکل از نمایندگان کارگری ، کارفرمایی و دولت در پایان سال تشکیل می شود و در آن نشست با در نظر گرفتن مقادیر متفاوتی از جمله نرخ تورم ، افزایش قیمت کالاهای اساسی ، سطح معیشت و … میزان درصد قابل افزایش مشخص می شود .

حداقل حقوق سال ۹۷
حداقل حقوق سال ۹۷

حقوق سال ۹۷ بخش خصوصی نیز پس از بررسی و توافقات صورت گرفته در پایان سال ۹۶ برای کارگران و کارمندان سطوح پایه ۱۹٫۸ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است . بدین صورت که حقوق روزانه از مبلغ ۳۰۹،۹۷۷ ریال به رقم ۳۷۱،۳۵۲ ریال تغییر داشته و حق مسکن و حق بن بدون تغییر نسبت به سال ۹۶ باقی مانده است .

* جدول حقوق و دستمزد *

شرح

سال ۹۶(ریال)

سال ۹۷(ریال)

حداقل دستمزد روزانه 

۳۰۹،۹۷۷

۳۷۱،۳۵۲

حق مسکن ماهیانه 

۴۰۰،۰۰۰

۴۰۰،۰۰۰

حق بن (خوار و بار )

۱،۱۰۰،۰۰۰

۱،۱۰۰،۰۰۰

حق اولاد – یک فرزند 

۹۲۹،۹۳۱

۱،۱۱۴،۰۵۷

حق اولاد – دو فرزند 

۱،۸۵۹،۸۶۲

۲،۲۲۸،۱۱۴

حدالاقل دستمزد ماهانه 

۹،۲۹۹،۳۱۰

۱۱،۱۴۰،۵۷۳

مجموع دریافتی افراد مجرد 

۱۰،۷۹۹،۳۱۰

۱۲،۶۴۰،۵۷۳

مجموع دریافتی افراد متاهل با یک فرزند 

۱۱،۷۲۹،۲۴۱

۱۳،۷۵۴،۶۳۰

مجموع دریافتی افراد متاهل با دو فرزند 

۱۲،۶۵۹،۱۷۲

۱۴،۸۶۸،۶۸۷

 

حداقل حقوق سال ۹۷ ، میزان درصد افزایش سایر سطوح ، به دلیل عدم جمع بندی و توافق بر سر میزان درصد افزایش آن به نیمه دوم فرودین سال ۹۷ موکول که متعاقبا” بخشنامه حقوق سال ۹۷  صادر خواهد شد . البته پیش تر نمایندگان کارفرمایی با توجه به افزایش نوسانات نرخ ارز ، افزایش هزینه های تولید و … برای سایر سطوح افزایش ۸٫۳ درصدی به علاوه ۳۳،۳۳۵ ریال روزانه را مطرح کرده بودند اما نمایندگان کارگری ضمن درنظر گرفتن سطح معیشتی کارگران ، افزایش هزینه های آنان و…   افزایش ۱۲ درصدی به علاوه ۲۴،۱۸۸ ریال اعلام کرده اند که تاکنون در خصوص درصد افزایش حقوق سال ۹۷ سایر سطوح توافقی صورت نپذیرفته است.

09034915617 whatsapp 02188196080 phone