شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

فناوری-های-جدید-در-حسابداری

فناوری های جدید در حسابداری

فناوری های جدید در حسابداری به خاطر افزایش بهره وری از طریق تکنولوژی ، به سرعت در حال دگرگون کردن رشته حسابداری هستند . شرکت های حسابداری در حال حاضر کمتر با پروژه‌های وظیفه ای مواجه می شوند و به جای آن با استفاده از فناوری و برنامه های نرم افزاری مراحل انجام امور خود را به فرآیند های خودکار تبدیل کرده و نقش خود از یک حسابدار به یک مشاور تجاری و مالی تغییرداده اند .

فناوری های جدید در حسابداری

فناوری های جدید حسابداری در حال ساده سازی امور مرتبط با این شغل هستند و با افزایش دانش و توانایی نیروهای فعال در این حرفه ، آن ها را برای تحلیل اعداد و ارقام مندرج در صورت های مالی و مقادیر آماری توانمندکرده اند . این پیشرفت ها توانایی حسابداران را به گونه ای غیر قابل وصف برای تفسیر داده های مالی نیز افزایش داده و آن ها را علاوه بر یک مشاور مالی به یک رایزن خوب در زمینه کسب و کار نیز تبدیل کرده اند .

در ادامه برخی از عواملی را که منجر به راه یابی فناوری به حسابداری یا به عبارتی حسابداری نوین شده است را معرفی خواهیم کرد .

 فضای ذخیره و رایانه‌های ابری

فضای-ذخیره-و-رایانه‌های-ابری

انجام محاسبات در این نوع از رایانه ها در بستر اینترنت شکل می‌گیرد و خدمات خود را از این طریق به مشتریان مختلف ارائه می دهند . این فناوری به حسابداران اجازه می دهد تا وظایف خود را از هر مکانی و تنها با دسترسی داشتن به اینترنت انجام دهند ، به علاوه حسابداران می‌توانند در فضای ذخیره ابری ، داده ها و اطلاعات خود را ذخیره کرده تا دیگر نگران مفقود شدن یا از بین رفتن آن ها نباشند و در عین حال بتوانند در هر لحظه به آن ها دسترسی داشته باشند . این فناوری به حسابداران کمک خواهد کرد تا زمان بیشتری را برای ارتباط با مشتریان خود و تمرکز روی فعالیت های مالی آن ها داشته باشند و خدمات مشاوره ای خود را نیز ارائه دهند .

فناوری های جدید در حسابداری و ابتکار در نرم افزار های مالیاتی

همان طور که می دانیم بیشتر نرم افزار ها حداقل سالی یکبار به روز رسانی هایی را از شرکت سازنده دریافت می کنند . سازمان های متولی امور مالیات نیز با ارائه این نرم افزارها در کنار فایل های به روز رسانی آن ها باعث شده اند تا دقت در امور حسابداری تا حد زیادی افزایش پیدا کند و خطاهای حسابداران نیز در این زمینه کم شود . در واقع این نرم افزار کمک می‌کنند تا مودیان مالیاتی به هدف خود یعنی پرداخت مالیات منصفانه و جلوگیری از مجازات های مالیاتی دست پیدا کنند و امور حسابرسی نیز ساده تر و با کارایی بیشتری انجام دهند .

تلفن های هوشمند و فناوری های جدید در حسابداری

در حال حاضر بیشتر افراد به دستگاه تلفن همراه خود برای دسترسی داشتن به اطلاعات و داده ها تا حدود زیادی وابستگی دارند . حسابداران و مشتریان آن ها نیز از این حیث مستثنا نیستند و از این دستگاه ها به صورت گسترده استفاده می کنند . در خارج از کشور شرکت هایی مانند Xero در حال کمک کردن به راه اندازی دوره های حسابداری در موبایل هستند و در داخل نیز شرکت هایی این چنینی وجود دارند که روی انجام این امور متمرکز شده اند . تلفن های هوشمند و نرم افزار حسابداری نصب شده روی آن ها به حسابداران این امکان را می دهند تا بتوانند کسب و کار و مدیریت امور خود را همیشه و در حال حرکت در اختیار داشته باشند . شرکت ها نیز قادر خواهند بود تا مدارک مالی خود را از این طریق برای حسابدار خود ارسال کرده تا انجام امور آن ها هرچه بهتر تسهیل شود . دقت کنید که اصلی ترین ملاک تعیین کننده برای انتخاب نرم افزار های موبایلی نیاز های شما و مشتریانتان خواهد بود .

فناوری OCR

فناوری-OCR

اگر به دفتر کار یکی از دوستان خود که در حرفه حسابداری مشغول به کار است مراجعه کرده باشید و یا به منظور انجام امور حسابداری خود به این گونه شرکت ها مراجعه می کنید ، خواهید دید که حسابداران بخشی از امور روزمره خود را به تهیه رونوشت یا اسکن از مدارک ارسالی از سوی کارفرمایان مختلف اختصاص می دهند ، تا بتوانند داده های درج شده در آن ها را استخراج کرده و در صورت های مالی منعکس کنند . فناوری OCR به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند داده های درج شده در تصاویر، فایل های اسکن شده ، یا اسناد PDF را به اطلاعات قابل استفاده و ویرایش تبدیل کنند بدون اینکه نیاز باشد تا به صورت دستی آن ها را در قالب فایل word تهیه کنند . به علاوه این فناوری کمک می کند تا بتواند اسناد را در قالب فایل های قابل جستجو بایگانی کرده و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند .

رسانه های اجتماعی

شاید تصور کنید که رسانه‌های اجتماعی نقشی را در رشته حسابداری ندارند ولی باید گفت که آن ها ابزاری هستند تا شرکت حسابداری را که مایلند با مشتریان متفاوتی روبرو شوند ، مقابل یکدیگر قرار دهند . بیشتر این شرکت ها اهمیت استفاده از بازاریابی سنتی را برای توسعه مشاغل خود و کسب درآمد از این طریق را کاملاً حس کرده و آن را نیز اجرا می کنند ، اما ممکن است برخی از آن ها هنوز به قدرت ادغام بازاریابی سنتی با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تأثیرات آن در بلند مدت پی نبرده باشند . در عصر کنونی رسانه های اجتماعی باید به بخشی از سیاست گذاری شرکت های حسابداری برای توسعه آن در آینده تبدیل شود و و اگر بهره گیری از رسانه های اجتماعی در آن ها به صورت مداوم صورت گیرد می تواند بازاریابی آن ها را اثربخش تر و به کسب و کار آن ها رونق بیشتری بخشد .

مکالمات تصویری در فناوری های جدید در حسابداری

اگرچه این شیوه در برقراری ارتباط میان افراد تنها به منظور هدایت تماس های تلفنی به شخص مورد نظر یا برای چت دو طرفه مورد استفاده قرار می گیرد ، ولی در صورتی که شرکت های حسابداری از این مکان بهره گیرند می توانند با برقراری یک تماس تصویری ساده ارتباط زنده ای را با مشتریان خود داشته باشند و از این طریق ضمن انتقال حس اعتماد به طرف مقابل از مقاصد و منظور مشتریان خود و مشکلات آن ها به شیوه ای ساده مطلع شوند ؛ به علاوه دادن مشاوره‌ های مالی از این طریق به مشتریان راحت تر خواهد بود ، چرا که نیازی به حضور در محل شرکت نخواهد داشت .

09034915617 whatsapp 02188196080 phone