شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

افزایش 20 درصد حقوق در سال 1403

افزایش ۲۰ درصد حقوق در سال ۱۴۰۳

یکی از مسائلی که هر ساله در کشور مورد بحث قرار می‌گیرد، افزایش حقوق است. در طی این سال‌ها که با تورم مواجه هستیم، موضوع افزایش حقوق بیشتر مورد اهمیت واقع شده است. در طی سال ۱۴۰۲ حداقل حقوقی که کارگران دریافت می‌کردند نزدیک به ۸ میلیون تومان بود که با افزایش ۵۷٫۴ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان خواهد رسید.

در رابطه با افزایش حقوق کارمندان نیز افزایش ۱۸ درصدی برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد که سپس این رقم به ۲۰ درصد در کمیسیون تلفیق بودجه رسید. با این وجود حداقل حقوق دریافتی کارمندان ۱۰ میلیون تومان و برای افراد با سابقه ۳۰ سال و بالاتر ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. در ادامه بررسی دقیق‌تری نسبت به موضوع افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

عوامل تاثیر گذار روی افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳

عوامل بسیاری در طی سال ۱۴۰۲ باعث شده تا موضوع افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۳ مطرح شود. یکی از مهم‌ترین موارد تاثیر گذار روی افزایش حقوق نرخ تورم است. همانطور که اطلاع دارید در طی این چند سال نرخ تورم در کشور به صورت پیوسته افزایش می‌یابد. افزایش نرخ تورم پیامدهای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • کاهش قدرت خرید جامعه
  • کاهش ارزش پس‌اندازها
  • افزایش هزینه‌ها
  • افزایش نابرابری درآمدی

با توجه به این موارد دولت و کارفرمایان باید حقوق کارکنان خود را افزایش دهند تا مردم بتوانند حداقل قدرت خرید خود را حفظ کنند.

تاثیر افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

افزایش حقوق پیامدهایی به همراه دارد. پیامدهای افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ روی اقتصاد کشور می‌توانند منفی یا مثبت باشند. از تاثیرات مثبت آن می‌توانیم به موارد اعم از افزایش قدرت خرید مردم، افزایش رضایت شغلی کارکنان و افزایش تقاضا برای خدمات و کالا اشاره کنیم. همچنین برخی پیامدهای منفی آن شامل افزایش هزینه‌های تولید، افزایش کسری بودجه دولت و افزایش تورم می‌شوند.

09034915617 whatsapp 02188196080 phone