شرکت حسابداری و خدمات حسابداری

پلمب-دفاتر-قانونی-اشخاص-حقیقی

پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی :پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت به منظور مشخص شدن هزینه ها و درآمد های آن ها براساس ماده ۶ قانون تجارت باید انجام پذیرد . دفاتر روزنامه ، کل ، دارایی و کپیه دفاتری هستند با تعداد ۵۰ ، ۱۰۰ و ۱۵۰ برگ که پلمب روی آن ها انجام می شود . هر شرکت و یا فرد حقیقی و حقوقی که فعالیتی داشته باشد برای تعیین شدن عملکرد مالی خود موظف به تکمیل این دفاتر می باشد و در صورتی که به هر دلیل از اخذ ، تکمیل و ارائه آن ها امتناع ورزد ، مالیات وی به صورت علی الراس از سوی سازمان امور مالیات و شعب تابعه آن محاسبه خواهد شد .

پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

اهمیت این دفاتر به قدری است که حتی شرکت در صورت نداشتن هیچ گونه عملکردی باید این دفاتر را دریافت و به صورت سفید به حوزه مالیاتی خود تحویل دهد . علت نام گذاری آن ها به دفاتر پلمب شده به این خاطر است که کلیه صفحات هر دفتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمب می شود . در واقع پلمب شدن به معنای منگوله دار کردن و مشخص شدن تعداد صفحات هر دفتر است تا افراد نتوانند برگه ای را به آن اضافه و یا کم کنند ، به این منظور شماره ثبت پلمب، نام شرکت و سپس مهر ثبت شرکت را روی دفاتر منظور می کنند .

 

اهمیت دفاتر تجاری برای پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

اهمیت-دفاتر-تجاری-برای-پلمب-شدن-در-چیست

این دفاتر تمامی فعالیت های یک شرکت و یا مؤسسه را تنها در چندین برگ خلاصه می کنند ، در نتیجه باعث سهولت در دسترسی به اطلاعات مالی شرکت ها خواهند شد . اگر شرکت های حسابداری یا کسانی که خدمات حسابداری را برای مؤدیان انجام می دهند مطابق با قانون آن ها را تکمیل کنند ، در هر چه راحت تر انجام شدن فعالیت های مالی افراد و شرکت ها نقش مهمی را ایفا خواهند کرد ولی در عکس این حالت و در صورتی که ملاحظات قانونی را در آن ها لحاظ نکرده باشند ، پیامد های منفی را متوجه این گروه از افراد خواهند کرد . از طرفی هم آن ها ملاک سازمان امور مالیات در تعیین میزان عوارضی هستند که اشخاص حقیقی باید پرداخت کنند ، بنابراین لزوم توجه به تهیه ، ارائه و ممانعت از دستکاری غیر مجاز در آن ها بیش از پیش حس می شود .

 

راهنمای پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

راهنمای-پلمب-دفاتر-قانونی-اشخاص-حقیقی

بنا به دلایل ذکر شده تمامی اشخاص حقیقی مشمول قانون باید این دفاتر را تهیه کنند . تهیه این دفاتر در چند سال قبل به صورت حضوری انجام می گرفت ولی در حال حاضر با توجه به گسترش اینترنت و خدمات آن تبت نام و در خواست دفاتر نیز به صورت اینترنتی صورت می گیرد . به این منظور شما در اولین اقدام باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس اینترنتی (irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PolompRequest.aspx) مراجعه کنید . سپس با انتخاب شخص حقیقی و پر کردن محل های مربوطه مراحل ثبت نام را مرحله به مرحله جلو ببرید .

مرحله اول

باید اطلاعات مربوط به شخص متقاضی را وارد کنید ، در این جا باید شخص حقیقی را انتخاب کنید ؛ چرا که با تغییر شخص اطلاعات مربوط به فرم نیز تغییر خواهد کرد . در ادامه اطلاعاتی همچون شروع سال مالی ، شروع ماه مالی  و روز مالی را به ترتیب در کنار سایر گزینه ها وارد نمایید . اطلاعات شخصی وارد شده باید مطابق با کارت ملی هر فرد حقیقی باشد . در قسمت آدرس پستی محل دریافت دفاتر مهر و موم شده ، باید کد پستی دقیق و معتبری را وارد نمایید ، چرا که از این مرحله به بعد ، بعد از ثبت اطلاعات دفاتر و پلمب شدن آن ها ، دفاتر را تنها به این آدرس ارسال می کنند . در مرحله اول بعد از وارد کردن حوزه ثبتی بنگاه تجاری می توانید با کلید روی دکمه گام بعدی وارد مرحله دوم شوید .

 

مرحله دوم

این مرحله به وارد کردن اطلاعات مربوط به تکمیل کننده اظهار نامه پلمب دفاتر مربوط می شود . به همین منظور بعد از مشخص کردن سمت تکمیل کننده اظهار نامه و کلیه اطلاعات آن می توانید وارد مرحله سوم شوید .

 

مرحله سوم

در این گام باید نوع دفتری را که می خواهید دریافت کنید ، از دفتر روزنامه تا دفتر کل به همراه تعداد برگ‌های هر دفتر و تعداد جلد از هر کدام توسط شما تعیین شود . بعد از وارد نمودن اطلاعات این دفاتر باید روی کلید ذخیره دفتر مورد تقاضا کلیک کنید تا اطلاعات شما ذخیره شوند . اگر به هر دلیلی خواستید تا اطلاعات ذخیره شده دفاتر را حذف کنید می توانید از کلید ” حذف دفتر مورد تقاضا” استفاده کنید . اگر شرکت یا مجموعه شما متقاضی استفاده از دفاتر خاص باشد ، (با توجه قوانین هر شرکت باید توسط شخص متقاضی چاپ شوند)، باید از قسمت دفاتر خاص آن ها را انتخاب کند .

 

مرحله چهارم

در این گام شما باید صحت اطلاعات وارد شده خود را تأیید نمایید و به این منظور باید کلید تأیید اظهار نامه پلمب دفتر تجاری و مدارک مورد نیاز ” را بفشارید . در مرحله مدارک مورد نیاز نیز باید مدارک درخواستی از خود شامل کپی کارت ملی ، شناسنامه و اظهار نامه پلمب دفاتر تجاری را که از سامانه دریافت کرده اید به انضمام امضای خود پای برگه ارائه دهید .

در پایان چنانچه صحت تمامی اطلاعات وارد شده توسط خود را تأیید می کنید ، با کلیک بر روی کلید “تأیید نهایی” پرینت رسید پذیرش اینترنتی و اظهار نامه پلمب دفاتر تجاری خود را دریافت نمایید .

 

چند نکته در مورد پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی :

درج بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست را بعد از ارسال و پست مدارک در این سامانه الزامی می باشد . پرداخت هزینه های پلمب دفاتر در همین سامانه و به صورت اینترنتی و بعد از دریافت تأیید کارشناسان اداره ثبت شرکت ها و پیامک توسط متقاضی با وارد شدن به قسمت پیگیری درخواست در سامانه امکان پذیر است . در پایان باید گفت در صورتی که آدرس شما تغییر کرد باید هرچه سریع تر نسبت به اصلاح آن اقدام کنید ، چرا که دفاتر به آدرس اولیه شما ارسال می شوند و این می توانند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند . همچنین همیشه سعی کنید تا دریافت دفاتر به روز های پایانی سال موکول نشود .

09034915617 whatsapp 02188196080 phone